Illustrasjon: Corponor AS

Norrøna Apartments ble en stor suksess

Corponor har solgt over 40 leiligheter

I Norrøna Apartments har Corponor allerede solgt over 40 av totalt 54 leiligheter. Og snart begynner byggingen. 

Norrøna-prosjektet viser seg å ha en enorm interesse blant folk, men at det skulle selges unna så kjapt hadde ingen sett for seg.

– Vi har hatt et vanvittig bra salg, sier salgssjef Mathias Nilssen. 

Beliggenhet, miksen av de forsjellige leilighetene, og sluttsummen på kassalappen er mye av grunnen til at folk finner Norrøna-prosjektet interessant.

– Vi har alt fra studioleiligheter til små to-roms og 3 roms helt ned i 43 kvm. Det er leiligheter som ikke har vært på markedet tidligere. 

– Samtidig er det et historisk bygg, og vi har mange spennende planer for utformingen av hele bygget. Man skal blant annet få de franske balkongene tilbake, samt at vi lager to takterrasser. Det er kult å få tilbake det særpreget som ble tatt ned på 1990-tallet.

Fra Takterrasse

Sentralt i Bodø

Leilighetene ligger midt i hjertet av Bodø. 

– Vi kan si at det er en liten frontfigur for kulturbyen Bodø, med blant annet Stormen rett over gata. Det er et kult flaggskip, sier Mathias Nilssen smilende. 

– Samtidig har vi med oss Consto som er en solid entreprenør. Det er også en stor og seriøs utbygger som står bak, noe som er gunstig for kjøperne. Vi har jobbet lenge med prosjektet, og spisset det bra fra starten til vi nå har begynt å selge. 

At leilighetene er små, er nødvendigvis ikke en ulempe for kjøperne. 

– Leilighetene har vanvittig god planløsning. Ved at de er så arealeffektive som de er vil leilighetene virke større. Vi gleder oss til å begynne byggingen, sier Nilssen. 

Tøff konkurranse i markedet

Corponor har truffet markedet bra med Norrøna-prosjektet, men ser konkurranse i markedet fra Løvoldgården og Konsept B som er i samme segment. Det har vært bygd mye i sentrum for de eldre, men endelig klarer vi også å få flere unge inn på markedet med en slik miks av leiligheter. Det bygges, og har vært bygd mye nytt i sentrum.

– Det skjer mye i byen, som igjen gjør at folk ønsker å bosette seg her. På få år kan man lett telle 1000 leiligheter sentralt i byen fra prosjekter som Norrøna, Konsept B, The Storm, Bodø360, Meierikvartalet, Løvoldgården, Ramsalt, Byparken og Bryggerikvartalet forteller Nilssen. 

– Dette er utrulig bra for utviklingen av byen, og ikke minst for å få de yngre på markedet. De velger å bruke byen mer, og på den måten gagner det også Bodø. 

Ny måte å selge på

Det siste året har vært tøft og vanskelig for mange. Spesielt merker Corponor en betydelig forskjell. 

– Vi er jo vant med å møte kundene ansikt til ansikt. Det er sjeldent at man har solgt så bra uten å møte alle man selger til. Mye skjer elektronisk uansett, men de fysiske møtene med kundene er absolutt en klar fordel. Man lærer mye av kundene, fra det første møtet til prosjektet er ferdig. 

Informasjonskapsler
og personvernvilkår

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse. Ved å fortsette å benytte denne nettsiden samtykker du i bruken av disse. Du kan lese mer detaljert om hvordan dine data blir behandlet via lenken under.